Yepquote:Op donderdag 10 maart 2005 17:09 schreef merlin693 het volgende:
heb j m in de bios weer terug op auto detect gezet ?
ja, maar hoe formateer en deel je een schijf op die niet gezien wordt???quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:13 schreef db70 het volgende:
Je moet hem formateren en er een partitie van maken
quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:21 schreef Herion het volgende:
Je zet beide schijven op cable select. Kabels er in stoppen en booten maar. Iets meer moeit is het om de ene op master en de andere op slave te zetten.
Heb ik ook al geprobeerdquote:Op donderdag 10 maart 2005 17:21 schreef Herion het volgende:
Je zet beide schijven op cable select. Kabels er in stoppen en booten maar. Iets meer moeit is het om de ene op master en de andere op slave te zetten.
Daar heb ik dus nog nooit eerder van gehoord. Waar heb je dat gevonden?quote:Op donderdag 10 maart 2005 16:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, in de bios maar ff uitgezet, internet afgespeurd, en gevonden dat deze harddisk alleen als slave kan werken. Nouja, dat maar gedaan.
heb je al gedaan wat ik schreef??? dat is echt de oplossing voor je !!!!!quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Heb ik ook al geprobeerd
Dan komt er weer een stem uit m'n computer
De enige optie dat er geen stem uit m'n comuter komt is als de nieuwe Harddisk als slave op de secundary IDE zit. Iedere andere mogenlijkheid leverd commentaar op....
Als de schijf niet door de pc herkend word...have fun met partities makenquote:Op donderdag 10 maart 2005 17:28 schreef db70 het volgende:
[..]
heb je al gedaan wat ik schreef??? dat is echt de oplossing voor je !!!!!![]()
Dat is de oplossing als de harde schijf het doet, maar die doet het nog niet. Misschien dat ook handig is om zelf goed te lezen, want dat is wat de topic starter zegt. (Bios herkent hardeschijf niet)quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:28 schreef db70 het volgende:
heb je al gedaan wat ik schreef??? dat is echt de oplossing voor je !!!!!![]()
onzin... bios herkent de schrijf wel... alleen heeft de schrijf nog geen volume!!!quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:52 schreef Herion het volgende:
[..]
Dat is de oplossing als de harde schijf het doet, maar die doet het nog niet. Misschien dat ook handig is om zelf goed te lezen, want dat is wat de topic starter zegt. (Bios herkent hardeschijf niet)
hij wil nml een nieuw os op de nieuwe schijf zetten (denk ikquote:De stem was weg, maar ik zie nog steeds geen harddisk
pfff de pc heeft hem nog geen volume gegeven...that's all.quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:46 schreef The_Cyberspace het volgende:
[..]
Als de schijf niet door de pc herkend word...have fun met partities maken
IDE kabel al eens vervangen?
En dat de bios stem geluiden weer geeft is heel normaal. Is bij veel Asus moederborden zo.
En alles idd ff na lopen kwa kabels...suc6!
En de pc kan de drive pas een volume/drive letter weergeven als hij herkend word in de bios en dat word ie nie dus hoe moet xp weten dat er een (extra) harde schijf in zit?quote:Op donderdag 10 maart 2005 18:12 schreef db70 het volgende:
[..]
pfff de pc heeft hem nog geen volume gegeven...that's all.
Ik heb dit al zo vaak gehad.
gelukkig kan xp dit makkelijk oplossen.
![]()
Hier moet je zeker even naar kijken. Als het een dermate oude pc betreft waar die 4GB standaard in zat, dan is de kans groot dat hij de 200GB niet herkent. Je moet even op de site van je moederbord-fabrikant kijken of grotere harde schijven wellicht worden ondersteund in een nieuwe versie van je BIOS.quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:55 schreef Megumi het volgende:
Ondersteund je bios schijven van deze groote wel? Daar al eens naar gekeken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |